2014. február 13., csütörtök

Mézes fondant készítése

Hozzávalók:
6 kanál víz (= 70 ml)
1 evő kanál zselatin (=10 g)
1evő kanál kókusz zsír vagy vaj (lehet margarin is, csak akkor nem lesz szép fehér a fondant)
2 evő kanál méz, én akácmézet használok, szintén a fondant fehérségéért
porcukor amennyit felvesz, egy adaghoz kb 75-80 dkg
1 rum aroma

A zselatint a vízben beáztatjuk,majd vízgőz felett felmelegítjük,nem főzzük,épp csak ne legyen szemcsés,hozzátesszük a kókusz zsírt a mézet és könnyedén összekeverjuk.


Egy tálba beleszitáljuk a porcukrot, nagyon fontos hogy a porcukor ne legyen szemcsés (én a sweet family porcukrot szeretem használni) kezdéskor 300-400g, hozzátöltjük a zselatinos masszát, egy kanál segítségével középről indulva szépen összevegyítjük, még porcukrot adva hozzá amíg jó paszta állagú lesz.


Mikor már nehézkes a keverés, kitesszük egy porcukorral meghintett munkalapra, hozzávegyítünk egy rum aromát, lehet mandulát is kinek melyik jobban tetszik, és szépen összedolgozzuk amíg már nem ragad az asztalhoz. 75 dkg porcukorból szoktam készíteni, egy adagot, az nekem tökéletesen megfelelt bevonásra, nem kellett hozzágyúrjak másnap porcukrot.


Így néz ki a már elkészített fondant. 


A recept alapján készítve,elég egy kisebb tortához, ez attól is függ milyen vékonyra nyújtjuk a fondantot a bevonáshoz. Én mindig két adagot készítek,hogy bíztos legyek hogy elég lesz és a díszítéshez is maradjon.Itt a képeken is két adag készült egyszerre.
Egy nappal hamarabb szoktam elkészíteni, de bevonásra lehet azonnal is használni. Ha megmarad, nájlon zacsiba téve több ideig eltartható, mikor újra használjuk, vajas vagy kókuszzsíros kézzel jól átgyúrjuk.
Itt előkészítve a tárolásra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók