2014. február 13., csütörtök

Kalácstészta figurák



Hozzávalók:

760 g liszt
250 ml langyos tej
125 ml olaj
2 tojás
2 csomag szárított élesztő
1 kiskanál cukor
só,kakaó.

Az élesztőt a cukorral felfuttatjuk, a lisztet tálba tesszük, hozzáadjuk a felvert tojásokat, sót a felfuttatott élesztőt jól összedolgozzuk majd hozzátesszük az olajat és hólyagosra dagasztjuk, amíg a tészta jó rugalmas lesz és elválik a kezünktől. Ekkor letakarjuk és kétszeresére kelesztjük.

Miután megkelt lisztezett deszkára tesszük,a tészta egyharmad részébe tejjel feloldott két kanál kakaót belegyúrunk.
A fehér tésztából 4 kerek formákat vágtam ki.A kakaós tésztából hármas fonatot készítettem és körbe raktam a felvert tojással megkent kerek formákat,majd kialakítottam a szemet, szájat és a hajrészt.

Ugyancsak a fehér tésztából készült a kerékpár.

Hogy az egész tészta legyen feldolgozva,a megmaradt tésztát nagyon vékonyra kinyújtottam és kis szalagokat formáltam a babák hajába.
Végül az egészet felvert tojással lekentem,és előmelegített sütőben megsütöttem.
Sülés után cukros sziruppal kentem be hogy szép fényesek legyenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók