2017. április 23., vasárnap

Diókrémes-kávés sütemény





Hozzávalók:

6 tojás
15 dkg cukor
15 dkg darált dió
6 evőkanál liszt
1 tasak sütőpor

A krémhez:

4 evőkanál liszt
5 dl tej
25 dkg vaj
20 dkg porcukor
2 tasak instant kávé
2 vaníliás cukor
15 dkg darabosra vágott pörkölt dió

Máz:

15 dkg étcsokoládé
2 evőkanál étolaj

A tojások fehérjéből habot verünk, hozzáadagoljuk a cukrot és egyenként a tojás sárgákat. A lisztet elkeverjük a sütőporral és a darált dióval, óvatosan hozzákeverjük a tojásos masszához.
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk és 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.(20 perc)

A krémhez a lisztből és tejből pépet főzünk, hűlni tesszük. A diót a forró sütőben enyhén megpörköljük, érdemes, mert sokkal finomabb a sütemény. A szobahőmérsékletű vajat a porcukorral, vaníliás cukrokkal kihabosítjuk, majd a kihűlt péppel összekeverjük.(Elkezdtem keverni a pépet és kanalanként adagoltam hozzá a kihabosított vajat) Végül hozzákevertem a diót és a kávét is.
A kihűlt lapot meglocsoltam rumos sziruppal (3 evőkanál cukor, fél dl víz, rummal ízesítve) rákentem a krémet, egyenlően elsimítottam és hűtőbe tettem, amíg lehűlt a krém.
A csokoládét az olajjal vízgőz felett felolvasztjuk és a kihűlt krémre simítjuk.
Hűtőbe tesszük legalább egy órára, majd tetszés szerint szeleteljük.




9 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Nálunk is nagy kedvenc, én szeretem mert hamar elkészül:)

      Törlés
  2. Kedves Rozi!Több süti receptet kipróbáltam már,mindegyik nagyon finom volt.Azt kérdezném,hogy a 2 tasak instant kávé a 2 in 1-ben kávé?Köszönettel:Mariann

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mariann!

    Nagyon örülök, ennek a visszajelzésnek, főleg ha sikered volt és ízlett a családodnak.
    Én jelenleg Brasero 1,8-g -t használtam de ha nincsen helyettesítheted egy halmozott evőkanál őrölt kávéval is.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Rozi!
    Válaszod köszönöm szépen,a családnak eddig mindegyik süti ízlett,amit a te receptjeid közül választottam.
    Köszönettel:Mariann

    VálaszTörlés
  5. Kedves Rozi szeretnék többet megtanulni öntől hogy lehetséges! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Dió és kávé? Nagyszerű párosítás :) imádnám

    VálaszTörlés
  7. Enis megszokom sutni. Nagyon finom. 👍👍👍

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók