2014. február 4., kedd

Fahéjas tészta


Recept az Aventuri culinare cu Daneza blogjából

Hozzávalók :
450 g liszt
50 g vaníliás puding
25 g élesztő
150 g cukor
 50 g olaj
20 g növényi zsiradék,(én margarint tettem )
1 kis kanál só
200 g víz amibe feloldottunk 30 g tejport.

Töltelékhez : olvasztott vaj ,cukor és fahéj ízlés szerint.

Az élesztőt egy kis cukorral és két kanál liszttel ,langyos tejben felfuttatjuk.
A többi hozzávalókat összegyúrjuk ,hozzátesszük a felfuttatott élesztőt ,és jó rugalmas tésztának kidolgozzuk .Kétszeresére kelesztjük.

Aztán 12 részre osztjuk ,mindeniket kerek formára kinyújtjuk ,megkenjük olvasztott vajjal ,meghintjük cukorral elkevert fahéjjal.. Összesodorjuk patkó alakúra . Egy kerek sütőformába kivajazott sütőpapírt teszünk ,rárakunk 6 patkót egymás mellé úgy hogy egy kört alkossanak ,aztán a tetejére 5 patkót ugyancsak kör alakúra és az utolsót amit kör alakúra formáztunk a tetejére tesszük.

Most újra letakarva pihentetjük , amíg kétszeresére megkel. Aztán lekenjük felvert tojással , mandula darabkákat rakunk rá ,én megszórtam darált dióval , és előmelegített forró sütőben (175 C fokon)30 perc alatt megsütjük.
Miután megsült kihűtjük ,aztán meglocsoljuk porcukor és citromlé keverékével .

Készítettem mákos változatban is,így is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók