2015. december 25., péntek

Karácsonyi linzer




Hozzávalók:

50 dkg liszt
25 dkg vaj
15 dkg porcukor
3 tojássárgája
2 vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 sütőpor

A vajat elmorzsoljuk, a lisztel, hozzátesszük a sütőport, porcukrot, vaníliás cukrot, citromhéjat, tojás sárgákat majd annyi tejfölt gyúrunk hozzá, hogy a tészta szépen összeálljon. Folpackba csomagoljuk és legalább egy órára hűtőbe, tesszük.
Miután kivettük a hűtőből, enyhén lisztes felületen átgyúrjuk, körülbelül 3 mm vastagságúra kinyújtjuk, tetszőleges linzerszaggatóval kivágjuk, sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk, majd 180 fokra előmelegített sütőben 7-8 perc alatt szép világosra megsütjük.
Hagyjuk kihűlni, majd tetszőleges lekvárral összeragasztjuk és fél oldalát olvasztott csokiba, mártjuk, megszórjuk apró cukor gyönggyel, rácsra rakjuk, hagyjuk megszáradni. Légmentesen záró dobozban sokáig eláll.


2 megjegyzés:

  1. Kedves Rozika. Sokféle linzer tésztát ki próbáltam már,de bevallom ezt találtam a legjobbnak. Az unokám szalagavatójára sütöttem meg,és mellé a Kapucíner szeletedet...örömmel elvitte! Mondta " mama képzeld olyan sikere volt a sütieidnek,hogy az én tálcámról fogyott a leggyorsabban ! Ezt is köszönöm ! Május 6.án lesz a ballagása,már nézegetem miket sütök...és majd beszámolok! üdv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy, örülök az ilyen visszajelzésnek, boldogan olvastam:) Remélem találsz kedvedre való recepteket a ballagásra is, megköszönöm, ha megírod a véleményed! Sok sikert kívánok az unokádnak! Üdv.

      Törlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók