2013. július 26., péntek

Havasi kifli




Hozzávalók:

70 dkg finomliszt
2 tojás
2,5 dl tej
3 dkg élesztő
25 dkg zsír vagy sütőmargarin
1 evőkanál cukor, só ízlés szerint

Töltelékhez: kemény lekvár


Az élesztőt megfuttatjuk a langyos cukros tejben. Addig a lisztet a zsírral vagy margarinnal elmorzsoljuk, amibe beleöntjük a felfutott élesztőt, a két tojást, sót majd jól összegyúrjuk és konyharuhával letakarva legalább 1 órát pihentetjük, kelesztjük. Ezután a tésztát munkalapon cipókra osztjuk, gömb alakúra formáljuk, sorra kinyújtjuk, minden lapot 8 darab háromszögre vágjuk fel. A háromszögek szélesebb végére kemény lekvárt teszünk, majd feltekerjük. Tepsibe rakva 180 fokon szép világosra megsütjük. Még melegen vaníliás porcukorba forgatjuk.

12 megjegyzés:

  1. A fejlapod gyönyörű!!!!!!!!!:-) A kiflidet most örökítem át a recept- gyűjteményembe!:))

    VálaszTörlés
  2. Tücsi!

    Köszi szépen,örökítsed és csináljad meg,nagyon finom:)))

    VálaszTörlés
  3. Valamelyik süteménynél azt olvastam, hogy középső sínen sütöd...Hogy-hogy sínen? Hol és milyen sínen? Mert ilyet még nem hallottam , de lehet hogy Erdélyben tudtok valamit,amit mi nem ? :D

    VálaszTörlés
  4. Kedves Éva!

    Villanykályhában sütögetek, egyszerre három tepsit is tudok betenni, a középső tepsire értem,nem tudom Ti hogy nevezitek? Általában azt használom többet,azért neveztem így. Várom válaszodat,nagyon kíváncsi vagyok.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Rozi !

    Gyönyörűek a sütijeid. Csak ámulok és irigykedem :)
    Eme receptedben nem 2.5 dl tej akar lenni, mert én liter látok??! Vagy tényleg 2,5 l tej kell hozzá?

    További sok sikert !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm, az észrevételt is, lemaradt a 'd" betű, javítottam is a receptben, mégegyszer köszönöm!

      Törlés
  6. Hány cipóba kell szétosztani a megkelt tésztát?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Attól függ mekkora kifliket szeretnél, én nyolc cipóra osztom, és kör alakúra kinyújtom és azt is nyolc részre vágom, töltöm és felcsavarom.

      Törlés
  7. Nagyon tetszik a gyonyoru sutemenyeid, mesteri munkak, de szeretnem megkerdezni ha lehet, hogy ha nem gond jo lenne, ha ki lenne irva, hogy hany fokos sutoben sussunk es idot, az adott sutemenynel, persze ha ez nem gond, megegyszer koszonom, es a munkadat.udv.Evi

    VálaszTörlés
  8. Elnezest az elobbi irasert, igen most latom mindegyiknel meg vannak jelölve, csak itt neztem el. az a franya szemuvegem az oka...udv.Evi

    VálaszTörlés
  9. Kedves Rozi Nagy sikere van a kiflidnek! Kiadós és még a harmadik napon is puha ! Ezt azért tudom mert dugtam el magamnak pár db.ot ! Köszönöm a receptet, jó egészséget kívánok Neked! Egy nagymama aki szeret sütögetni

    VálaszTörlés
  10. Kedves Rozi, nagyon köszönöm ezt a csodálatos receptet. Nagyon finom lett a kifli. Én is Erdély-i vagyok, de most úgy alakult, hogy Svájcba lesz a Karácsony, ezért igyekeztem minél finomabb és minél otthonibb, hagyományosabb sütit találni, ami Önnek köszönhetően sikerülni is fog. Mindössze 19 éves vagyok de szeretek a konyhában sürögni-forogni, úgy érzem még jó párszor hasznát fogom venni az ön receptjeinek. Még egyszer köszönöm. :)

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók