2013. január 10., csütörtök

Pergelt cukros,diós süti





 

Hozzávalók a lapokhoz:
10 tojás fehérje
35 dkg porcukor
4 evőkanál liszt
30 dkg darált dió
1 tasak(7 g)szalalkáli.

Krém:
10 tojássárga
 20 dkg porcukor
250 g vaj
2 tasak vaníliás cukor.

Tetejére:
10 dkg cukor
50 g vagdalt dióbél.

A tojásfehérjéket a porcukorral felverjük kemény habnak,óvatosan hozzákeverjük az átszitált lisztet,amihez hozzákevertük a szalalkálit és végül a darált diót.Ebből az adagból négy lapot sütünk.
Én sütőpapírból vágtam 4 db 26 x 36 cm-es darabokat, egyformán elosztottam a tésztát és kettősével 170 fokon 15 perc alatt készre sütöttem.

Krémhez:10 tojássárgát 20 dkg porcukorral, vaníliás cukorral gőz felett kikeverünk, amíg jól megvastagodik,krémszerű lesz.Kihűlés után a vajjal,habosra keverjük.

Összeállítjuk,a krémet négy részre osztjuk,betöltjük a lapokat,és a tetejét is megkenjük.

Elkészítjük a glazúrt:10 dkg kristálycukrot egy serpenyőbe teszünk és addig karamellízaljuk amíg szép arany színű, és méz sűrűségű lesz, akkor hozzáadjuk a durvára darabolt diót, lazán összekeverjük.Nyújtó deszkára  celofán papírt teszünk,kicsit megolajozzuk és arra kitesszük, kicsit elnyújtjuk, kihűlés után nyújtófával összetörjük és ráhintjük a tészta tetejére.Ettől kap nagyon finom különös ízt.

Mivel írtátok, hogy folyóssá vált a krémetek, megmutatom, milyen kell legyen, mikor a gőzről levesszük. Nekem ilyen sűrűségű, ne sajnáljátok a fáradtságot, így nem válik folyóssá.


Itt már a vajjal kikeverve.




45 megjegyzés:

  1. Mi az,hogy ,,pergelt,,? Esetleg piritott?Még az idegen szavak szótárában sem találtam rá semmit..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Perkelt cukornak is szokták nevezni. A cukrot meg pörkölöd (perkeled) az edényben. Táj egységek szerint változik az elnevezés vagy a kiejtés.

      Törlés
    2. Drága magyar testvéreim itt az ideje megtanulni székelyül :).

      /Egy igazi székely!
      Köszönöm Rozi!

      Törlés
    3. Nálunk a laskatésztát is "perkelni"szokták :)

      Törlés
  2. Unknown!

    Pergelt-karamellizált, ha elolvasod a receptet, szépen írja, hogy karamellizáljuk a cukrot. Nem tudom miért ez a sütemény neve, én nem akartam változtatni rajta, mifelénk így hívják.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "pergelt" szó a pörkölést jelenti, pörkölt, azaz pirított dió. A tájnyelv hívja így mifelénk is Zalában.

      Törlés
  3. Kedves Rozi! Szeretném megkérdezni hogy a krémbe is tettél diót? Úgy tünik a képről. Üdvözlettel.

    VálaszTörlés
  4. Nem,a krémbe nem kell diót tenni.Üdv.

    VálaszTörlés
  5. Csak legyen egy kicsit hűvösebb elkészítem,nagyon-nagyon finom,volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lia! Örülök,hogy elnyerte a tetszéseteket, nagyon hamar van sütni, egyszerre több lapot is lehet,attól függ milyen sütőd van.Aztán várom a véleményed! Puszi.

      Törlés
  6. Tegnap megsütöttem,nagyon-nagyon finom lett.Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lia! Örülök neki, gondolom lesz ismétlés és bekerül a kedvencek közé:)))

      Törlés
  7. Rozikám, rengeteg finomságot találtan nálad, köszi! Jó egészséget neked, hogy még tudj sok finomságot készíteni :)

    VálaszTörlés
  8. Rozikám, rengeteg finomságot találtan nálad, köszi! Jó egészséget neked, hogy még tudj sok finomságot készíteni :)

    VálaszTörlés
  9. Rozikám, rengeteg finomságot találtan nálad, köszi! Jó egészséget neked, hogy még tudj sok ilyen gyönyörű süteményt készíteni :)

    VálaszTörlés
  10. Rozikám, rengeteg finomságot találtan nálad, köszi! Jó egészséget neked, hogy még tudj sok ilyen gyönyörű süteményt készíteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Judit, örülök neki, gyere máskor is,igyekszek,ha időm és alkalom van rá, készíteni.

      Törlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Csak egy kis javítás kellene a receptbe: a GLAZÚR tojásfehérjéből és cukorból készül, ami itt készül az bizony Grillázs ;) Remélem nincs harag

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm az észrevételt,javítom is rögtön, most néztem utána,hogy ebben a receptben, hol van a glazúr,hát bizony rájöttem,hogy elírtam:)))

      Törlés
    2. Drága Rozi!

      Aki ilyen gyönyörűeket és finomakat alkot megengedheti magának, hogy igazi székely módra továbbvigye a székely nyelvtudást is.

      Nem kell senki után alkalmazkodni, csak folytatni tovább azt a nyelvet amit öregapainktól tanultunk.
      Köszönöm Rozi!

      Törlés
    3. Kedves vagy Hugi,nagyon köszönöm.
      Én székelyföldön születtem,a nyelvbeszédem az ízvilágom ide köt,ez maradt ránk őseinktől,nem is szégyellem, sőt büszke vagyok rá.
      A receptjeimmel kapcsolatban,sok jó visszajelzést kapok,aminek nagyon örülök,szívesen fogadom a kritikákat is, de vannak akik értik,mégis sértő megjegyzéseket tesznek,de a mai világban mindenki elmondhatja a véleményét.

      Törlés
    4. Ne vedd szívre a rossz megjegyzéseket, Isten a tudója, hogy szeretetből osztod meg velünk a recepteket. Gyerekkoromban ettem a pergelt cukros tésztát (sütit), és nagyon megörültem a receptnek. Le tudod tiltani a rosszindulatú megjegyzéseket. Nincs szükség rosszindulatra.
      Kösz mindent.

      Törlés
    5. Kedves Adél!
      Köszönöm a hozzászólásod, nem is, értem én az emberek szavát, sajnos van ilyen is de el kell fogadni minden kritikát, nem foglalkozok vele. Köszönöm, hogy benéztél, gyere máskor is!

      Törlés
  13. Nagyon tetszik, kipróbálom! Szuper az oldalad, gratulálok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Gyöngyike, próbáld ki,nálunk nagy kedvenc, és aki megkóstolta is, jó véleményt mondott, kíváncsian várom a Te véleményed is:)))

      Törlés
  14. Azért arra kíváncsi lennék, hogy férfi látogató van-é, s ők ezt vajon megtudnák-e sütni? Mongyuk rajtam kívül. :-) Hófehérkét kipróbálom, hátha leveszem lábukról női ismerőseimet e süteménnyel. Köszönet a receptért!

    Üdvözlettel:
    Szabó Gábor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gábor!

      Igen van férfi látogatóm is,kaptam visszajelzéseket,vannak ügyes férfiak akik ügyeskednek a konyhában, tőlem inkább a kelt tésztákról érdeklődtek de nincs kizárva, hogy ezt a süteményt nem tudnák megsütni. A hófehérke is nagyon finom, majd jelezz vissza, hogy sikerült a hódítás az ismerőseid között!

      Törlés
  15. En mar tobb receptet is kiprobaltam es mind nagyon finomak.

    VálaszTörlés
  16. Kedves Rozi!

    Azt szeretném kérdezni,hogy ezt lehet azonnal fogyasztani,vagy csak másnap ,mint más szalakális sütit ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek is jó ha áll, a krém is tudjon megdermedni, szeletelni is szebben lehet, ha jól ki van hűtve.

      Törlés
  17. Nagyon szuper oldal, en mar tobb mindent kiprobaltam es mindig sikerult, pedig nem vagyok nagy konyhatunder :) egyszeruen vannak leirva a receptek, szeretem :) koszonom es tovabbi minden jot !!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm, örülök a visszajelzésnek, további sikeres sütögetést kívánok:)

      Törlés
  18. Kedves Rozi! A receptet nagyon könnyű követni. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy benéztél, örülök a véleményednek, szívből köszönöm:)

      Törlés
  19. Szilveszterre megsütöttük a lányommal, az egész család kedvence lett, köszönjük Neked Rozi és BÚÉK !

    VálaszTörlés
  20. Nagyon szívesen, örülök, hogy kedvenc lett, nálunk is az. Viszont kívánok Boldog újévet és további jó sütögetést!

    VálaszTörlés
  21. Kedves Rozi!
    Minden receptje nagyon finom, már sokat megsütöttem, és szívesen nézem a Székely konyha videón is, ahogy készíti a süteményeket.További jó egészséget és sikereket.köszönettel a sok finomságért.

    VálaszTörlés
  22. Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat, a Székely konyhában is egyik sütemény ez volt, nagyon finom, érdemes elkészíteni. Én is kívánok jó egészséget, kedvet a sütéshez,sok recept kipróbálását és természetesen a visszajelzést:)

    VálaszTörlés
  23. Kedves Rozi! Most talaltam ra a blogodra, s szajtatva neztem a gyonyoru alkotasaidat. Nagyon tetszika a Pergelt cukros diós süti recepted. Szalakalit felenk nem lehet kapni. Ki lehet valtani sutoporral vagy szodabikarbonaval?

    Sutni nagyon szeretek, de a diszites teren sajnos kezdo vagyok. Remelem egy nap elerem a szintedet. Igaz a fondanttal bevont tortak gyonyoruek, de az izet sajnos nem szeretem. Vagy konnyen kezelheto marcipan receptet kell talalnom vagy valamilyen alternativ megoldast.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Unknown!
      Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat, nem tudok mit mondani mert nem próbáltam de a szalalkáli is mint a sütőpor térfogatnövelő szer, remélem lehet helyettesíteni.
      Próbáltál már házilag készíteni fondantot? Szerintem finomabb mint a marcipán, ha nem ízlik annyiféle megoldás van a torták világában, nem fontos bevonni.

      Törlés
  24. Kedves Rozi. Én is megsutottem ezt a süteményt de nekem a krém sajnos nem lett elég épphogy csak 3 lapra. Pedig mindent a recept szerint csináltam. Meg a sutopapirt is akkorára vágtam. Mindent. Mégsem lett elég. Mi történhetett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Krisztina!
      Nem tudom elképzelni hol a hiba, ha jó habosra kikevered a térfogata is megnő, olyan kell legyen mint a képen.
      Én a krémet a kikeverőtálban megjelölöm négy részre, hogy minden lapra egyformán jusson.

      Törlés
  25. Kedves Rozi, nagyon köszönöm a receptet. Nagyon finom. Nekem egy picit laposak lettek a lapok. Vajon mitől? A tepsi méret azonos azzal amit te megadtál. Így picit a krém is kevésnek tűnik. Egyébként isteni.

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók