2013. augusztus 9., péntek

Különleges ordás sütemény

 Hozzávalók:

•40 dkg liszt
•20 dkg vaj
•20 dkg porcukor
•2 tojás sárga
•Fél tasak sütőpor
•Tejföl

Töltelékhez:
•75 dkg orda,
•30 dkg cukor,
•3 tojássárgája,
•5 tojásfehérje,
•2 tasak vaníliás cukor.
•1 citrom reszelt héja
•Rumban áztatott mazsola

Barna tésztához:

•3 tojás
•6 kanál porcukor
•5 kanál liszt
•3 evőkanál víz
•1 evőkanál kakaó

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, amíg a töltelék elkészül, pihentetjük.
A töltelékhez az ordát simára kavarjuk a cukorral, a vaníliás cukorral és a tojás sárgákkal, hozzátesszük a mazsolát, citromhéjat, összekeverjük, majd beleforgatjuk a kemény habbá felvert tojásfehérjét.
A tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk, sütőpapírral kibélelt 26x36 cm-es tepsibe tesszük, meghintjük búzadarával, rásimítjuk a tölteléket.

A barna tésztához, a tojásfehérjéket a porcukorral felverjük kemény habnak, sorra hozzádolgozzuk a tojássárgákat, mindenikkel egy kanál vizet adva hozzá. Hozzászitáljuk a lisztet, kakaót és óvatosan összeforgatjuk, ráöntjük az ordás töltelékre, elsimítjuk, és 180 fokon megsütjük. Amikor kihűlt porcukorral megszórjuk, kockákra vágva tálaljuk.                    



Megsütöttem  meggy-el, a mazsola helyett, annyit változtattam, hogy a piskóta tésztát kikevertem, felét ráöntöttem a meggyes töltelékre, elsimítottam, a másik felébe tettem egy kanál kakaót, ráraktam a sárga piskótára és villával  meghúzogattam.
Nagyon finom volt így is, a többségének jobban ízlett mint a mazsolával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók