2016. március 27., vasárnap

Hájas, ernyős tészta


Hozzávalók:

60 dkg őrölt háj
30 dkg liszt
1 evőkanál ecet
1 evőkanál tiszta pálinka

A tésztához:

60 dkg finomliszt
4 tojássárgája
Késhegynyi timsó
Langyos sós víz
1 evőkanál cukor

Dióbél, darabosra vágva, kristálycukor ( nem tudom pontosan mennyi dióbelet használtam, mert valamennyit összedaraboltam, aztán még kellett, elfelejtettem lemérni.)

A megtisztított ledarált hájat a liszttel, ecettel és a pálinkával összegyúrjuk, és 6 gombócra osztjuk.

A tésztához a lisztből és a többi hozzávalóval nem túl puha tésztát gyúrunk, (félkeménynek kell lennie,) addig dolgozunk vele, amíg elválik a kezünktől és a deszkától is, szép sima és hólyagok képződnek rajta. Félórai pihentetés után, két részre vesszük a tésztát, hogy könnyebben tudjunk dolgozni vele.


A deszkát gyengén belisztezzük, vékonyra kinyújtunk egy tésztát, elkenünk rajta egy hájgombócot, és elkezdjük hajtogatni.
Először a bal kezünk felőli oldalát hajtjuk be középre, majd a jobb oldalát teljesen ráhajtjuk. Ezután felülről középre végül az alsó részt hajtjuk rá és ismét fél órát, pihentetjük.


 Ezt a műveletet még kétszer megismételjük, mindkét alkalommal egy-egy hájgombócot kenve a tésztára.
Amíg az egyik tészta pihen, közben dolgozhatunk a másik adaggal.

Az utolsó pihentetés után, fél cm vastagra kinyújtjuk, megforrósított késsel csíkokra vágjuk a tésztát. Egyenként minden csíkot megkenünk felvert tojásfehérjével, vigyázva, hogy az oldalán ne folyjon le, mert sütés közben nem fog kinyílni a tészta. Minden csíkot cukros darabosra vágott dióba forgassuk és egymástól kicsit távol tepsire, rakjuk.
200 fokra előmelegített sütőbe tesszük, pár perc után vegyük vissza 180 fokra és szép világosbarnára megsütjük.

Az ernyőforma hiányában, használhatunk őzgerincformát, csak akkor kisebbek lesznek a tészták.

Ha nem akarsz ennyit dolgozni, üzleti réteslapból is elkészítheted, ez a változat abból készült, hagytam szoba-hőmérsékleten felengedni, lekentem felvert tojással, megszórtam darabolt dióval és kristály cukorral, 2,5 cm széles csíkokat és őzgerinc forma nagyságú darabokra vágtam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók