2014. október 10., péntek

Ordás sütemény




Hozzávalók:
60 dkg liszt
2 tojássárgája
15 dkg porcukor
25 dkg vaj vagy margarin
2 dl tej (vagy amennyi szükséges)
3 evőkanál kakaó
1 sütőpor

Töltelékhez:
80 dkg orda
30 dkg cukor
2 evőkanál méz
3 tojássárgája
2 tasak vaníliás cukor
5 tojásfehérje
1 citrom reszelt héja
Mazsola, ízlés szerint (én 10 dkg-ot tettem)

A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, annyi tejjel, hogy jól gyúrható masszát kapjunk, majd letakarva pihentetjük, amíg elkészítjük a tölteléket.

A töltelékhez az ordát simára kavarjuk a cukrokkal, mézzel, tojássárgájával, majd beleforgatjuk a mazsolát, citromhéjat, és a kemény habbá vert tojásfehérjét.

A tésztát jól átgyúrjuk, két egyenlő részre osztjuk, egyik felét kinyújtjuk, sütőpapírral bélelt 26 x 36 cm-es tepsibe, simítjuk, meghintjük búzadarával, egyenlően elosztjuk rajta a tölteléket, szépen elsimítjuk. Kinyújtjuk a tészta másik felét, és a töltelékre helyezzük, villával megszurkáljuk, 180 fokos sütőben 30-40 perc alatt megsütjük.

Kihűlés után beszitáljuk vaníliás porcukorral, vághatjuk kocka vagy hosszúkás szeletekre.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, gondolom, hogy az ordát túróval lehet helyettesíteni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondjuk mascarponeval de nem turoval...a kötes tésztába tehetsz túrót...de édes tésztába nem passzol

      Törlés
    2. Mondjuk mascarponeval de nem turoval...a kötes tésztába tehetsz túrót...de édes tésztába nem passzol

      Törlés
  2. Orsi!
    Köszönöm szépen,hallottam másoktól,én nem próbáltam sosem,ezért nem merek biztosat állítani.

    VálaszTörlés
  3. Rozikám!
    Csodás süti,készítettem már tehéntúróval is,de ordával az igazi!

    VálaszTörlés
  4. Lia!

    Aranyos vagy,köszönöm szépen.Te tudsz véleményt mondani,tényleg már próbáltad tehéntúróval is,nálunk mindig lehet ordát kapni,ezért nem kell túróval helyettesíteni.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik a recept, ma elkészitem 😊

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók