2014. április 21., hétfő

Polgármester szelet



Recept:Innen egy kis módosítással.

Hozzávalók a sárga lapokhoz:

10 tojássárgája
30 dkg porcukor
15 evőkanál víz
35 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor

A 10 tojássárgáját a porcukorral és kanalanként hozzáadva,a vízzel habosra keverjük,majd hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet.A masszát megfelezzük,(vagy egybe megsütve kettészeljük)és 180 fokra előmelegített sütőben,két lapot sütünk belőle, 30x40 cm-s sütőpapírral kibélelt tepsiben.

Fehér lap

10 tojásfehérje
30 dkg porcukor
10 dkg darabokra vágott csokoládé
10 dkg rahát vagy zselés cukorka
10 dkg darabkákra vágott dióbél
25 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor

A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verjük,beleforgatjuk a csokit,rahátot,diót,végül a sütőporral elvegyített lisztet.Ugyanakkora méretű a tepsiben megsütjük.
Krém:

9 dl tej
3 tasak vaníliás pudingpor
30 dkg vaj
30 dkg porcukor
2 vaníliás cukor

A krémhez a tejben a pudingport megfőzzük,hűlni tesszük.
A vajat a porcukorral,vaníliás cukorral kihabosítjuk,majd hozzákeverjük a kihűlt pudingot.
Megtöltjük a lapokat:sárga lap, krém, fehér lap, krém, sárga lap.A tetejét bevonjuk csokimázzal.

13 megjegyzés:

  1. Csodásan néz ki és még sosem hallottam róla! Mentettem is, köszönöm. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen,én is most készítettem először,nagy kedvenc lett,lesz ismétlése.

    VálaszTörlés
  3. szerintem 5 dl tej es 2 pudingpor boven eleg lesz a kremhez

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vassy!

      Tudni kell, hogy elég nagy adag, ahhoz viszonyítva van a krém, a képen is látszik, hogy kell ez a krém, de ha Te úgy gondolod, semmi kifogásom, próbáld meg, majd mond el, hogyan jött ki.

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Örülök, hogy megsütötted, nagyon szívesen!

      Törlés
    2. Imádom ezt a sütit,bár az én nagymamám mindig citromos krémmel töltötte,ezáltal én is!

      Törlés
  5. Ez nagyon finom süti!!kb 10ève nem ettem,de végre megvan a receptje ès hétvegen megcsinàllom ☺

    VálaszTörlés
  6. Jol néz ki.Szentháromságra megsütöm.Egyszer valahol ettem és nagyon izlett.Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Rozi szeretném megköszönni ezt a receptet is, hát megsütöttem...először tartottam tőle hogy sok munka lesz vele,de nem volt vészes, és a végeredmény mindenért kárpótólt! Nagyon finom lett,és sok van belőle ! Köszönöm !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a visszajelzést, és nagyon szívesen a receptet, örülök, hogy elkészítetted és elégedett voltál vele.

      Törlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók