2020. augusztus 3., hétfő

Málna zselés, mascarpone krémes sütemény


               



Hozzávalók a tészta lapokhoz:

2 egész tojás

60 g darált mandula

60 g darált dió

100 g porcukor

25 g liszt

2 tojásfehérje

50 g kristálycukor

25 g olvasztott vaj


Krém hozzávalói

3 tojássárgája

200 ml tej

100 g cukor

½ Kanál vanília kivonat vagy 2 vaníliás cukor

250 g mascarpone

250 ml tejszín (Creme patiserie)

10 g zselatin

30 ml víz


Málna zselé

400 g málna (fagyasztott is jó)

70 ml víz

150 g cukor

1 kanál étkezési keményítő

10 g zselatin

30 ml víz

Díszítéshez

Málna szemek, fehér csoki, citromfű vagy mentalevél

Elkészítés:

 Először a málnazselét készítjük el. A málnát a vízzel, cukorral főni tesszük, alacsony lángon főzzük, a keletkező habot leszedjük, és addig főzzük, amíg hígabb gem szerű masszát kapunk, ekkor levesszük a tűzről, átszűrjük, hogy a magokat eltávolítsuk. A keményítőt egy kevés vízben feloldjuk, majd hozzáadjuk a málnához, visszatesszük a tűzre és addig főzzük, amíg elkezd sűrűsödni. A zselatint hideg vízbe beáztatjuk, majd langyosra felmelegítjük, és a málnához keverjük. Alufóliával bélelt 24x24 cm tepsibe öntjük a zselé 2/3-át majd hűtőbe tesszük.

A tészta lapokhoz a 2 egész tojást kézi mixerrel fehéredésig felverjük. A lisztet összekeverjük a darált mandulával, dióval és a porcukorral, majd elkeverjük a felvert tojásokkal. A két tojásfehérjét csipetnyi sóval részletenként hozzáadva a cukrot felverjük kemény habbá, óvatosan hozzáforgatjuk a tojásos masszához. A tészta felét egy 24x24 cm, sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük, és 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütjük. Ugyanígy járunk el a tészta másik felével. Hagyjuk kihűlni.

Krém

A tojás sárgákat a cukorral kikeverjük, felöntjük a tejjel és lassú tűzön folyamatos keverés mellett addig főzzük, amíg besűrűsödik. Tűzről levéve hozzáadjuk a vanília kivonatot (ha vaníliás cukrot használunk, a többi cukorral hozzátehetjük)és hűlni tesszük.

A zselatint hideg vízbe feloldjuk, meglangyosítjuk és a tojásos krémhez keverjük. A tejszínt kemény habbá verjük, A mascarponét kicsit kikeverjük, hozzákeverjük, a tojásos krémhez végül beleforgatjuk a felvert tejszínhabot. A krémet három részre osztjuk. Az egyik tésztalapot tepsibe tesszük, Lehetőleg, állíthatós legyen, rárakjuk a krém 1/3-át, szépen elsimítjuk, erre tesszük a málnazselét, ismét egy rész krém, piskóta és krém. Végül a félretett málnazselét folyósra, de nem melegre olvasztjuk, és a krémre öntjük. Tetejét egész málnával, fehér csokival és citromfű vagy menta levéllel díszítjük. Tetszés szerinti méretűre szeleteljük.

 Legalább két órát hűtőbe tesszük mielőtt felszeleteljük.

Megjegyzés: Én hogy könnyítsek a sütési folyamatokon, egy lapot sütöttem egy 32x38-as tepsiben és azt kettőbe vágtam. A málnazseléhez egy állíthatós formát beállítottam a tepsi méret feléhez és abban dermesztettem meg. Az összeállításnál ezt a formát tettem a piskóta köré, így tettem rá az utolsó zselét, hogy ne foljon le a sütemény tetejéről.

A zseléből másfél adagot készítettem, és két részre osztottam.

Az eredeti recept itt 


8 megjegyzés:

  1. De nagyon szép mutatós és biztos nagyon finom is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, nagyon finom, ajánlom kipróbálásra :)

      Törlés
  2. Juj de nagyon vártam már milyen finomságot sütsz.Gyönyörű és biztos finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rég nem sütöttem újat, a kelt tészták a kedvencek és hamar is van, de az idén sok volt a málna, milyen jó lenne egy málnás sütemény, így bukkantam rá erre a receptre, és nagyon finom volt, mindenkinek ízlett.

      Törlés
  3. Rozika nagyon ügyes vagy. Igazi mestermű.

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikus alkotás, csak bámulom... szuper recept és kivitelezés!

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók