2018. február 23., péntek

Koszorúfutóka (Stephanotis floribunda) és házi cukorvirágmassza







A koszorúfutóka az egyik kedvenc virágom, de több bosszúság is ért, a virágházban vásárolt futóka hazahozás után két héttel ledobta a virágait, elsárgultak a levelek, nem akartam ujabbat vásárolni borsos áron, úgyis annak is az lesz a sorsa.
Elhatároztam, hogy elkészítem cukorból., így végre vége lesz a bosszúságoknak. Így született meg ez a futóka, most már örülök neki, még a túlöntözéssel sem lesz gondom.




Mivel többen érdeklődtetek, milyen masszából készítem a virágokat, bevallom régebben a mézes fondantot használtam előszeretettel virágok, figurák készítéséhez. Én nagyon szerettem dolgozni vele, de később ráakadtam Bartus Dóra a http://tortadekor.blogspot.ro/2013/11/hazi-cukorvirag-massza.html blog írójához, egy nagyon jó házilag elkészíthető virágmasszát tett közzé, kipróbáltam és azóta csak abból dolgozok. Nagyon szeretem, szép vékonyra lehet nyújtani, hamar szárad.

Ezért leírom, pontosan, ahogy Dóra közzétette, ezután nem küldözgetem privátban.

Házi virágmassza készítése

Dóra lemérte grammra pontosan a mennyiségeket, így nincsen, hogy nagyobb vagy kisebb evőkanál, vagy tojás nagyság.

4 nagy tojásfehérje (150 gr)
12 csapott teáskanál CMC vagy tylose por (35 gr)
4 teáskanál vaj, még jobb, ha kókuszzsír (30 gr)
75-90 dkg nagyon jó minőségű, púder finomságú porcukor
2 dkg kukoricakeményítő

Legjobb a Koronás vagy a Sweet family porcukor átszitálva.
A porcukor mennyisége attól is függ, hogy mennyire verjük fel az írókamázat.
Ha sűrűre, krémesre van keverve, akkor kevesebb porcukrot, ha lágyabbra van hagyva, akkor több porcukrot fog felvenni.

Ebből a mennyiségből körülbelül egy kilónyi virágmassza készíthető.

Tegyük egy tálba a tojásfehérjéket és verjük 10 másodpercig a legnagyobb fokozaton.
Tegyünk félre egy csésze porcukrot, (erre majd a massza végső összeállításánál lesz szükségünk).
Vegyük le a mixert a legalacsonyabb fokozatra és lassan adjuk hozzá a porcukrot. Ez egy lágyabb állagú írókamázat fog eredményezni.
Fokozzuk a sebességet a legnagyobbra és keverjük kb. 10 percig, majd adjuk hozzá a keményítőt. Közben mérjük le a CMC port.
Bizonyosodjunk meg róla, hogy kis csúcsokat tudunk képezni a habból (egy kanállal ellenőrizhetjük), melyek visszalapulnak. Fényesnek kell lennie, mint a habcsókhoz szükséges habnak.
Cseréljük le a kart dagasztó karra. Állítsuk kis sebességre a mixert és közben lassan szórjuk hozzá a CMC port. Ezután vegyük nagyra a sebességet és verjük pár másodpercig. Ez besűríti a keveréket.
A kész masszát borítsuk ki a maradék egy csésze porcukorral meghintett munkalapra, vajazzuk be a kezünket és gyúrjuk össze a cukorral és a 4 teáskanál vajjal.

Egy puha, de nem ragadós masszát kell, kapjunk (mint a rágógumi). Újjal le lehet ellenőrizni, bele kell csípni, és ha nem ragad rá az ujjunkra, akkor jó. Jól lezárt nejlon tasakba tesszük.
Használat előtt tartsuk 24 órán át hűtőben, hogy összeérjen a paszta. Használatkor vegyük ki a hűtőből és hagyjuk szobahőmérsékletűre melegedni, majd gyúrjuk át alaposan keményítő hozzáadásával az éppen szükséges mennyiséget.
Három hónapig eltartható hűtőszekrényben, de ezt az időt meghosszabbíthatjuk ha lefagyasztjuk. Csakis jól lezárt zacskóban tároljuk.
A virágmassza színezhető pár csepp alkoholban feloldott porfestékkel vagy simán gél festékkel.

Hálás köszönet a receptér Dóra Bartus.




4 megjegyzés:

  1. Nagyon szèp a virág ,megszeretnèm kèrdezni hol lehet CMCport vásárolni.Köszönöm szèpen

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Én Marosvásárhelyről szoktam rendelni minden tortakelléket. Beteszem a linket, itt megtalálod: https://www.lumeabasmelor.ro/materii-prime/materiale-de-adaos.html

      Törlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók