2017. szeptember 18., hétfő

Oroszkrém torta fondant bevonattal







Hozzávalók a piskótához:

8 tojás
8 halmozott evőkanál liszt
8 halmozott evőkanál cukor
1 kisebb narancs reszelt héja

A tojások fehérjét a cukorral kemény habbá verjük, sorra hozzákeverjük a tojások sárgáját, hólyagosodásig keverjük, majd óvatosan, hogy a hab ne törjön össze, hozzáadagoljuk a lisztet és a narancshéjat.
26 cm-es formában, 180 fokon megsütjük.

Krém:

5 tojássárgája
½ l tej
4 evőkanál keményítő
20 dkg cukor
2 vaníliás cukor
4 dl tejszín
2 tasak zselatin

A zselatint a tasakon levő leírás szerint beáztatjuk.
A tojások sárgáját a cukrokkal kikeverjük, hozzátesszük a keményítőt, majd elkeverjük a tejjel, és állandó keverés mellett megfőzzük.
A tejszínt felverjük kemény habnak, hozzákeverjük a kihűtött tojásos krémhez, hozzákeverjük a langyosra felmelegített zselatint és három részre osztjuk.

Ilyen lesz a kikevert krém

A kihűlt piskótát vágjuk három részre.



 Egyik lapot tegyük tálcára, tegyük köréje a kapcsos formát, a piskótalapot locsoljuk meg rumos sziruppal, a krém egy részét kenjük rá a piskóta lapra, szépen elsimítjuk, majd ízlés szerint szórjunk rá friss gyümölcsöket.Én most eper, narancs és szőlőt használtam de lehet bármilyen gyümölccsel készíteni.



Tegyük rá a következő piskóta lapot, meglocsolva, krém, gyümölcsök, és beborítjuk a meglocsolt harmadik lappal. Bevonjuk a megmaradt krémmel.


Egy éjszakára tegyük hűtőbe.



Az igazi oroszkrém tortát tejszínhabbal, friss gyümölccsel díszítik, én most ettől eltérek, hogy ünnepélyesebb legyen fondanttal vontam be és cukorfigurákkal tettem ünnepélyesebbé, kis unokám születésnapjára.



4 megjegyzés:

  1. Csak ámulok és bámulok! Fantasztikusan ügyes vagy :)

    VálaszTörlés
  2. Gratulalok , mesterszakacsokat lekorozod, le a kalappal nagyon tehetseges vagy...

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen, azért messze vagyok a mesterszakácsoktól :D

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók