2016. július 17., vasárnap

Kavart diós, mézes krémes




Hozzávalók:

Diós piskótához:

6 tojás
15 dkg cukor
10 evőkanál víz
10 dkg darált dió
15 dkg liszt
½ Csomag sütőpor

Mézes lapokhoz:

30 dkg liszt
1 halmozott evőkanál kakaó
4 dkg vaj
1 evőkanál méz
10 dkg cukor
2 tojás
1 teáskanál szódapor

Krémhez:
4 csomag tejszín ízű pudingpor
1,1 l tej
25 dkg porcukor
30 dkg vaj
2 vaníliás cukor

A krémhez a pudingot a tejben megfőzzük, kihűtve hozzáadjuk a porcukorral vaníliás cukorral habosra kevert vajat.

A diós piskótához a tojásfehérjéből habot verünk, miközben váltakozva kanalanként adagoljuk a cukrot és a vizet. Amikor már kemény a hab, egyenként belekeverjük a tojások sárgáját, beleforgatjuk a diót és végül a sütőporral elkevert lisztet.
Sütőpapírral bélelt 26x36 cm-es tepsiben, 180 fokra, előmelegített sütőben, megsütjük.

A mézes tészta lapokhoz a liszt kivételével a hozzávalókat, vízgőz fölött összemelegítjük, hozzátesszük a lisztet, összegyúrjuk, ha szükség még gyúrhatunk lisztet hozzá, két részre vágjuk, sütőpapíron kinyújtjuk, akkora méretűre, mint a piskótalap.
Előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütjük.

Összeállítjuk: alulra teszünk egy mézes lapot, rá a krém felét, szépen elsimítjuk, rá a diós piskótát, erre a krém másik felét, beborítjuk a másik mézes lappal és bevonjuk csoki mázzal.

Csoki máz: 15 dkg ét csoki, 3 evőkanál étolaj.

Vízgőz fölött felolvasztjuk, és a süteményre simítjuk, fehér csokival díszítjük.
Másnap szeleteljük, hogy a lapok megpuhuljanak.

Ez egy nagy adag, kiadós sütemény,  két tányérral kiraktam és még maradt.


14 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Ajánlom is, bármilyen ünnepi alkalomra megfelel, ha megsütötted mond el a véleményed:)

      Törlés
  2. Én sokallom azt a 30dkg vajat és 4 tasak pudingot .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Írtam a recept végén, hogy ez egy nagy adag sütemény, ehhez az adaghoz kellenek a feltüntetett hozzávalók, de ha gondolod, hogy sok, csökkentsed az adagot, majd mond el milyen lett:)

      Törlés
  3. Karácsonyra megsütöm nagyon szép és finom is gondolom!

    VálaszTörlés
  4. Kiírtam a receptet,én is megsütöm karácsonyra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várom a beszámolód és a véleményedre is nagyon kíváncsi vagyok:)

      Törlés
  5. Most hétvégére megsütöttem, nagyon finom lett, mindenkinek ízlett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a visszajelzésed, örülök, hogy ízlett mindenkinek:)
      További jó sütögetést!

      Törlés
  6. Ezzel nem lehet betelni amúgy... Párszor megsütöttem, de eddig jól sikerültek. Most vettem ki egy adagot a fagyasztóból...

    VálaszTörlés
  7. Annyira finom, és nagy adag!👏❤️👏Most is ezt sütöm karácsonyra!🎄😀🎄köszönöm a receptet!🙏🏻

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók