2016. január 17., vasárnap

Kakaós püspökkenyér


 Hozzávalók:

20 dkg vaj
20 dkg porcukor
1 vaníliás cukor
4 tojás
1 citrom reszelt héja
18 dkg liszt
1 sütőpor
2 teáskanál kakaó
Tejszín vagy tej

A vajat a cukorral, vaníliás cukorral,(lassanként adni hozzá a cukrot, hogy ne csapódjon ki) habosra keverjük, egyenként adjuk hozzá a tojás sárgákat, mindenikkel alaposan kikeverve, végül belekeverjük a citromhéjat, majd a sütőporral elkevert lisztet.

A tojásfehérjéket, kemény habbá verjük, óvatosan hozzáforgatjuk a tojásos masszához, ha szükséges kis tejszínnel vagy tejjel lazítjuk a tésztát.

A tészta egyharmadát kivesszük, és hozzákeverjük a kakaót, majd habzsákba vagy nylon tasakba szedjük. A többi tésztából is szedünk habzsákba.
Egy püspökkenyérformát kivajazunk, belisztezzük, és egyszer a sárga masszából becsíkozzuk az alját, majd váltakozva húzunk egy kakaós meg egy sárga tésztacsíkot. A következő sorban ellentétesen, a sárgára húzzuk a kakaóst a kakaósra a sárga tésztát. Amelyik tésztából marad meg a tészta tetejére ellentétes irányban, rácsíkozzuk, nekem a kakaósból maradt.



180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Bevonhatjuk csoki vagy cukormázakkal, de csak egyszerűen porcukorral is beszitálhatjuk, mint én most.


2 megjegyzés:

  1. Már egyszer ezt a sütidet megakartam sütni de valahogy elmaradt.Nekem csak őzgerinc forma van szerinted ha felezem a mennyiséget elég lesz a formába?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi Éva, hogy csak most válaszolok, szerintem elég lesz, próbáld ki, megéri.

      Törlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók