2024. április 2., kedd

Vanília krémes, diós szelet

 


Hozzávalók a lapokhoz


5 tojásfehérje

180 g cukor

250 g darált dió

1 evőkanál liszt


Krém

1 vaníliás puding

3 dl tej

5 tojássárgája

2 vaníliás cukor

200 g vaj

150 g porcukor

A tojásfehérjét fokozatosan hozzáadva a cukrot felverjük kemény habbá, majd hozzákeverjük a liszttel elkevert darált diót. Sütőpapírral bélelt 40x32 cm, tepsibe szépen elsimítjuk. 180 fokra előmelegített sütőben addig sütjük, amíg a szélei arany barnák lesznek, kb. 15 perc, és hagyjuk kihűlni.

A krémhez a tojássárgáját elkeverjük a vaníliás cukrokkal, pudingporral, hozzákeverjük a tejet tűzre téve, folyamatosan keverjük, amíg sűrű krémet kapunk.

A szobahőmérsékletű vajat a porcukorral jól kikeverjük majd a lehűtött tojásos péphez keverjük.

A tésztalapot három egyenlő részre vágjuk, a krémet is három részre osztjuk, majd megkenjük a lapokat. Jól kihűtjük, tetszés szerint szeleteljük. Darabosra vágott diót szórunk rá.

 



6 megjegyzés:

  1. Már nagyon vártam az újabb remekművet. Nagyon hiányoltalak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Orsi, jól esik, hogy hiányoltál, az idő múlásával lelassultam én is:)

      Törlés
  2. Jöttem én is nézelődni, sokszor benéztem és most egy újabb finomságot találtam.
    Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Lia, már vártalak, hát ez a finomság a nyuszinak köszönhető, a páromnak mákos kalács, nekem rahátos és a locsolóknak is legyen valami, sajtos tallér és ez a finomság. Hasonló a pergelt cukroshoz, csak a teteje más.

      Törlés
  3. Szerencsések voltak a locsolók, ilyen finomságot kaptak.
    A pergelt cukrosnál nincs finomabb.

    VálaszTörlés
  4. Jól néz ki ez a szelet is nagyon, elmentem nővérem számára, aki nagy dió-rajongó. :-)

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók