2015. január 28., szerda

Zebra koszorú


Hozzávalók:

5 tojás
30 dkg porcukor
1 tasak vaníliás cukor
1,25  dl langyos víz
2,5 dl olaj
37 dkg liszt
1 sütőpor
2 evőkanál kakaópor
1 citrom lereszelt héja

A tojások sárgáját a cukor 2/3-val és a vaníliás cukorral jól kikeverjük, kanalanként hozzáadjuk felváltva a vizet és az olajat, majd a sütőporral elkevert lisztet. A tojásfehérjéket a maradék cukorral felverjük és óvatosan a sárga tésztához, forgatjuk. A tésztát elfelezzük és az egyik, felébe belekeverjük az átszitált kakaót.
A koszorúformát kivajazzuk, meglisztezzük és a kétféle tésztát, belerakjuk. Én úgy oldottam meg, hogy két darab 1 l-es műanyag flakon alját levágtam és a dugót rajta hagyva beleállítottam egy pohárba és beleöntöttem a tésztát, az egyikbe a kakaóst a másikba a símát. A dugót levéve, egy csíkot húztam a forma aljára, majd a következő tésztából és így egymásra, felváltva a tésztákat. Nem kell elsimítani, magától szét fog terülni.
180 fokra előmelegített sütőben, 40 perc alatt megsütjük. Miután kihűlt bevonjuk csoki mázzal és megszórjuk egy citrom lereszelt héjával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók