2013. június 4., kedd

Diós rácsos sütemény

                                  


Hozzávalók a tésztához:
•50 dkg liszt
•25 dkg vaj
•15 dkg porcukor
•3 tojás sárga
•1 sütőpor
 2 vaníliás cukor
•Tejföl

Töltelékhez:
•25 dkg darált dió
•15 dkg porcukor
•1 citrom reszelt héja
•1 vaníliás cukor
•3 tojás fehérje
•Baracklekvár

A tészta hozzávalóit összegyúrom, annyi tejfölt teszek hozzá, hogy jó nyújtható tésztát kapjak. Legalább egy órát letakarva pihentetem, addig elkészítem a tölteléket.
A tojásfehérjét a cukorral, vaníliás cukorral felverem kemény habnak, hozzáteszem a darált diót és a citromhéjat.

A tésztát két részre osztom, egy 2/3 és egy 1/3 részre.
A tészta 2/3-át kinyújtom, és egy 26x36 cm-es sütőpapírral kibélelt tepsibe teszem, megkenem baracklekvárral (lehet más lekvár is) erre rákenem a diós habot, tetejét is megkenem nagyon vékonyan lekvárral, hogy szép színe legyen, ( az alsó képeken, nem kentem meg) a megmaradt 1/3 tésztával berácsozom. A rácsokat lekenem felvert tojással, 180 fokra előmelegített sütőben megsütöm,majd beszitálom porcukorral.




12 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lett,köszönöm a jo receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szèpen, nagyon jó recept ,megsütöttem az egész család örömére.

      Törlés
  2. Kedves Rozi,
    Már negyedik alkalommal készítem el az isteni recepted. Családom, kollégáim és én is imádom. Köszönöm neked ezt a fantasztikus receptet :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök, hogy elnyerte a tetszéseteket,köszönöm a visszajelzést és kívánom, hogy még sokszor tudd elkészíteni.:)

    VálaszTörlés
  4. Most sütöttem meg nagyon finom! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  5. Borzaszto leiras. A teszta hozzavaloit milyen sorrenben kell osszegyurni? Ugyanis azt nem irja. Valamint elfelejti megemliteni, hogy a toltelekhez a feherjet elobb verjuk fel es utana rakjuk bele a porcukrot kulonben a budos eletbe nem lesz kemeny hab. 45 percnyi habveres utan meg mindig ugy nyulik mint a takony.
    Kedves Rozi, legkozelebb inkabb irassa meg massal a receptet. Elhiszem, hogy Onnek mar kisujjbol megy meg a nagymamak 99%-anak, de kezdo haziasszonynak ilyen rovid leiras nem igazan eleg...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!
      Köszönöm a véleményed!
      A tészta hozzávalóit úgy amilyen sorrendben van leírva, összegyúrni végül tejföllel lazítani.
      A töltelékhez én mindig hozzá teszem a cukrot, úgy verem fel, és még egyszer sem változott takonnyá. Nekem 5 perc alatt kész a tojáshab. Figyelni kell hogy a tojáshabba ne kerüljön a sárgájából és tiszták legyenek az edények.
      A recepteket magamnak és családomnak írom, megörökítésként, mi értjük, aki nem érti nyugodtan elgörgethet más oldalakra, ahol normálisan le van írva. Tisztességből válaszoltam egy nevét nem vállaló ismeretlennek, végszóként csak annyit, hogy elfogadom a kritikát ha építő jellegű de nem ilyen modorral, ami inkább felháborító, kedves NÉVTEN!!!

      Törlés
  6. Nagyonfinom ez a diós majdnem mindenhétet megsütöm
    Most is sül egy adag.

    VálaszTörlés
  7. Megsütöttem, egészen olyan lett az íze, mint boldogult nagyanyám rácsosának, megrohantak a gyerekkori szép emlékek. Nagyon köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is köszönöm, örülök, hogy szép emlékeket idézett fel, nagyanyáink sütés-főzéseik utánozhatatlanok és felejthetetlenek.

      Törlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók