2022. március 13., vasárnap

Nap és est sütemény




Hozzávalók:

20 dkg vaj

30 dkg porcukor

5 tojás

1 vanília cukor

1 sütőpor

1 dl tej

30 dkg liszt

2 evőkanál kakaó

 

A lisztet a sütőporral elkeverjük.

A tojások fehérjét felverjük kemény habnak.

A vajat a porcukorral, vaníliás cukorral habosra keverjük, sorra hozzáadjuk a tojás sárgákat, hozzákeverjük a tejet, kanalanként a sütőporral elkevert lisztet végül óvatosan hozzákeverjük a tojáshabot.

Két részre osztjuk a tésztát, az egyik részbe beletesszük az átszitált kakaót, elkeverjük, majd egy sütőpapírral bélelt 24 x 27 cm tepsibe kanalanként váltakozva egy kanál kakaós, egy kanál vaníliás tésztát rakunk, de lehet úgy is, hogy a tészta felét tepsibe öntjük, a másik felébe belekeverjük a kakaót és a sárga tésztára simítjuk. 180 fokra előmelegített sütőben 35-50 perc alatt megsütjük. Kihűlve dúsan beszitáljuk porcukorral és tetszés szerint szeleteljük.





4 megjegyzés:

  1. Ötletes, hasonló sütit ismerek, annak a neve foltocska.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Orsi!
      Én nem hallottam olyan sütiről, most utána néztem és valóban azok a hozzávalók, más arányban.
      Én egy süteményes könyvből néztem ki, kép nem volt csak a recept,de egyszerűnek tűnt, és hamar megvan. Be is tettem a képet a receptről, kicsit bővebben írtam le, hogy a kezdők is megértsék.

      Törlés
  2. Nagyon szép mutatós és finom sütemény ! Kérdésem volna szokatlan lehet hogy ismerem de nem ezen a néven mi az a befőző por?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva!
      Hálás vagyok az észrevételért, javítottam is rögtön, nagyon köszönöm:)

      Törlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók