2016. február 24., szerda

Töltött kiflik- tízóraira, uzsonnára




Hozzávalók:

50 dkg finomliszt
20 g friss élesztő
1 teáskanál porcukor
1 egész tojás 1 sárgája
1 teáskanál só
2,5 dl tej
50 g olvasztott vaj



Tölteléknek: szalámi szeletek, sajt ( lehet virslit is tenni, szendvics sajttal becsomagolva)

A lisztet átszitáltam és közepébe, kis mélyedésbe belemorzsoltam az élesztőt, megszórtam a porcukorral és felöntöttem 1 dl langyos tejjel. Hagytam, hogy felfusson az élesztő, hozzáadtam az összes hozzávalókat és jó alaposan kidagasztottam. Meleg helyen duplájára kelesztettem.
Miután megkelt a tészta, enyhén lisztezett nyújtódeszkára tettem, kicsit átgyúrtam és nyolc részre osztottam. Kis golyókat formáztam, egyenként kissé ellapítottam és egy nyújtófával háromszög alakúra nyújtottam.


Szélesebb felére rátettem a félbevágott szalámi szeleteket, megraktam reszelt sajttal, felcsavartam, egy kicsit megsodortam és a csücskével az alján tepsibe raktam. Hagytam pihenni 25-30 percet, langyos vízzel megfújtam, megszórtam reszelt sajttal és 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem.

Nagyon finomak ezek a kiflik, belül lazák, foszlósak, kívül ropogós, gyerekeknek tízóraira, uzsonnára nagyon megfelel, elég nagyok, 24 cm hosszúak.

3 megjegyzés:

  1. Ez a recept is kipróbálásra vár.
    Nagyon finomnak néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az is,majd meglátod, nektek épp elég ez az adag,nálunk kézbe sem jutott.

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók