2021. március 1., hétfő

Vaníliás-kakaós püspökkenyér

 



Hozzávalók:

5 nagyobb tojás

5 evőkanál olaj

8 evőkanál cukor

8 evőkanál liszt

2 evőkanál kakaó

Fél citrom reszelt héja és leve

1 evőkanál vanília kivonat

Fél tasak sütőpor

Rum

A tojássárgáját keverjük ki a cukor felével, lassan hozzácsepegtetve az olajat, a citromlevet és reszelt héját végül hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet.

A tojásfehérjét csipet sóval és a cukor másik felével felverjük kemény habnak és óvatosan a tojássárgájához forgatjuk, hogy a hab ne törjön össze.

A tésztát két részre osztjuk.

Az egyik részhez hozzákeverünk 1 vaníliát, a másik részhez, két evőkanál kakaót rummal vagy vízzel elkeverünk, olyan kell, legyen az állaga, mint az olvasztott csokinak.

Egy püspökkenyérformát kibélelünk sütőpapírral, és egy nagyobb kanállal veszünk egyszer a vaníliásból, majd a kakaósból és egymásra rakjuk. Végül finoman megrázzuk a formát a massza kiegyenlítéséhez.

180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt süssük készre. A sütőajtót 20 percig ne nyissuk ki, 30 perc elteltével, hurkapálcikával ellenőrizzük, ha nem ragad, kész van.

Kihűlés után én bevontam fondanttal (volt maradék fondantom, erre használtam fel) és fehér csokit faragtam rá, de lehet csokival bevonni vagy csak egyszerűen porcukorral beszitálni.




2 megjegyzés:

  1. Csodás ! Az elkészítési technikája hasonló mint a zebra tortának ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, hasonló, én egy nagyobb tálaló kanállal raktam és habkártyával elsimítottam, rá a kakaós tésztát, azt is elsimítottam, de gondolom, hogy ahova több tészta került, mielőtt elsimítottam lenyomta az első tésztát és úgy jött le mint a zebra tortánál.

      Törlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók