2012. november 23., péntek

Mákos margaréta



Ezt az elkészítési módot Illéskrisz-nél láttam,azóta is kísért hogy én is elkészítsem,nála megtaláljátok a leírást az elkészítéséről,a tésztához a Mákvirág kalács receptjét használtam.


Töltelék:20 dkg darált mák,15 dkg cukor,5 dkg,reszelt keksz,vagy prézli,1 citrom lereszelt héja,fahéj,forró tej,amennyit felvesz.

Mikor duplájára kelt a tészta,lisztezett deszkán,átgyúrjuk,kisebb gombócokká szaggatjuk,a gombócokat kis körökre kinyújtjuk,egyenlően elosztjuk rajtuk a tölteléket,alul összecsípjük a széleket,újra gombóccá formáljuk,majd kissé ellapítjuk és ollóval szirmokat vágunk rá.A szirmokat kihajtogatjuk,hogy a töltelék felül kerüljön.A közepét megszórjuk kókusz reszelékkel vagy szezám maggal.
Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk,felvert tojással lekenjük,180 fokon aranybarnára sütjük,20-25 perc.




A tésztából két adagot dagasztottam,a másik feléből rahátos rózsákat készítettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók